Back to All Events

LCP: Effectief samenwerken met Corporates

Programma PIM LCP

PIM is  in 2021 van start gegaan met het PIM Launching Customer Platform (LCP). Tijdens de pilot hebben 50 innovatieve bedrijven met 20 inkopers en innovatie managers van corporates gesproken. Maar liefst 60% van de bedrijven heeft hier een vervolg gesprek uit gehaald. Na een succesvolle pilot gaat PIM dit najaar van start met de volgende editie.

Het platform biedt corporate challenges aan waar jij als innovatieve startup, scale-up of MKB voor kan aanmelden. Dit keer gaat het om circulaire uitdagingen. Je neemt eerst deel aan een corporate sales masterclass ter voorbereiding op de speeddate(s) om vervolgens geselecteerd te worden door de corporates op basis van de gevraagde criteria.  

Handige data voor in je agenda

 

Hoe schrijf je je in?

  1. Meld je eerst aan voor de Masterclass Corporate Sales 

  2. Iedereen volgt verplicht de corporate sales masterclass op 2 oktober 2024 ter voorbereiding op de speeddates. Daarna vindt selectie plaats voor de matching day op 23 oktober 2024.

  3. Mocht je geselecteerd zijn voor een speeddate, dan wordt er een afspraak met je gepland (blok deze tijden alvast in je agenda). Check de tijden per circulaire challenge hieronder.

  4. Na de speeddate krijg je bericht van de inkoper of de innovatie manager of hij een follow up met je wilt inplannen, onderneem hier zelf actie voor. 


Partners van PIM LCP

Vanaf 1 juni 2024 zijn de circulair corporate challenges zichtbaar. Schrijf je vanaf nu al in, maar uiterlijk vóór 1 september 2024 !

Hieronder staan oude challenges uit het verleden om een indruk te krijgen van de uitdagingen waar een oplossing voor wordt gezocht. Vanaf 1 juni 2024 kun je hier de nieuwe challenges vinden met thema circulariteit. Je kunt je nu al aanmelden om je plek te bemachtigen. Blok in je agenda 2 en 23 oktober 2024.


Voorbeelden challenges 2021

Challenge 1 : Gorilla’s
Gorilla’s zoekt nieuwe producten voor in het assortiment. Men moet voldoen aan de volgende eisen: voedselveiligheid, schaalbaarheid, voorkeur voor lokale producten met impact, onder andere interessante categorieën: dranken, kant-en-klaar maaltijden, snacks en vers en het kan gaan om droge, verse, diepvries en/of gekoelde producten. 

Challenge 2 : Microsoft 
Microsoft is op zoek naar scale ups met minimaal 1 miljoen omzet met cloud based oplossingen.  

Challenge 3: Nestle Purina  
Nestle Purina is op zoek naar startups, scale-ups of MKB met een dieren innovatie. Denk hierbij aan thema’s zoals food, duurzaamheid, speeltjes, platform, data oplossingen.

Challenge 4: Tata Steel 
Tata Steel is op zoek naar digitale innovaties die Tata Steel kunnen ondersteuning binnen alle bedrijfsprocessen op het gebied van AI, VR, AR, Sensoring, Robotica etc.  

Challenge 5: Amsterdam UMC
Amsterdam UMC is op zoek naar digitale en ICT innovaties.  

Challenge 6: KPN
KPN zoekt innovatieve ondernemers op de volgende uitdagingen:
* Health & HR
* Retail & Business management
* Digitization
* Tech, Smart Agri, API, Sustainable & Security

Challenge 7 : Carre
Carré is op zoek naar producten en/of concepten die lokaal zijn en een mooi verhaal hebben dat past bij hun concept. (Gedroogd, vers en bevroren producten)  

Gorillas.jpeg
Nestle Purina.png
Previous
Previous
October 2

Masterclass Corporate Sales

Next
Next
October 23

NH Ecosysteem Diner 2024