Programma PLC
PIM is begin 2021 van start gegaan met het PIM Launching Customer platform (PLC). Tijdens de pilot hebben 25 innovatieve bedrijven met 10 inkopers en innovatie managers van corporates gesproken. Maar liefst 60% van de bedrijven heeft hier een vervolg gesprek uit gehaald. Na een succesvolle pilot gaat PIM in het najaar van start met de tweede editie.
Het PLC biedt corporate challenges aan waar jij als innovatieve startup, scale-up of MKB je voor kan aanmelden via het platform Boiler. Hieronder zie je een overzicht van de challenges. Op de Boiler pagina kan je een profiel aanmaken zodat je je kan aanmelden voor de challenge(s). Je neemt eerst deel aan een corporate sales masterclass ter voorbereiding op de speeddate(s) om vervolgens geselecteerd te worden door de corporates op basis van de gevraagde criteria.
Handige data voor in je agenda
Deadline aanmelding staat per challenge
27 oktober 2021: Masterclass Corporate sales van 9:30 tot 12:30 uur - Lees hier meer over de Masterclass
4 november 2021: Matchmaking day van 13 tot 17 uur - Lees hier meer over de Matchmaking day
Hoe schrijf je je in?
Meld je eerst aan voor de Masterclass Corporate Sales op 27 oktober
Mel je daarna aan via de button onder de challenge (scroll naar beneden).
Vervolgens moet je je profiel met gegevens vullen tot 47% (dit is te zien in je profiel)
Je wacht tot de sluitingsdatum en word beoordeeld.
Iedereen volgt verplicht de corporate sales masterclass ter voorbereiding op de speeddates (zie punt 1)
Mocht je geselecteerd zijn voor een speeddate, dan wordt er een digitale afspraak met je gepland (blok deze tijden alvast in je agenda), mits de sessies fysiek zijn. Check dit per challenge hieronder.
Na de speeddate krijg je bericht van de inkoper of de innovatie manager of hij een follow up met je wilt inplannen, onderneem hier zelf actie voor.
Schrijf je hieronder in op één van corporate challenges!
De Corporate challenges staan op datum.
Challenge : Gorilla’s 15 oktober – 14-17 uur fysieke meeting (sluiting aanmeldingen 1 okt)
Gorilla’s zoekt nieuwe producten voor in het assortiment. Men moet voldoen aan de volgende eisen: voedselveiligheid, schaalbaarheid, voorkeur voor lokale producten met impact, onder andere interessante categorieën: dranken, kant-en-klaar maaltijden, snacks en vers en het kan gaan om droge, verse, diepvries en/of gekoelde producten.
Challenge : Microsoft digitale sessies 4 of 5 nov (sluit inschrijving 21 okt)
Microsoft is op zoek naar scale ups met minimaal 1 miljoen omzet met cloud based oplossingen.
Meld je hieronder aan om een account aan te maken en je aan te melden voor de challenge.
Challenge: Nestle Purina digitale sessies 4 of 5 nov (sluit inschrijving 21 okt)
Nestle Purina is op zoek naar startups, scale-ups of MKB met een dieren innovatie. Denk hierbij aan thema’s zoals food, duurzaamheid, speeltjes, platform, data oplossingen.
Meld je hieronder aan om een account aan te maken en je aan te melden voor de challenge.
Challenge: Tata Steel digitale sessies 4 of 5 nov (sluit inschrijving 21 okt)
Tata Steel is op zoek naar digitale innovaties die Tata Steel kunnen ondersteuning binnen alle bedrijfsprocessen op het gebied van AI, VR, AR, Sensoring, Robotica etc.
Meld je hieronder aan om een account aan te maken en je aan te melden voor de challenge.
Challenge: Amsterdam UMC digitale sessies 4 of 5 nov (sluit inschrijving 21 okt)
Amsterdam UMC is op zoek naar digitale en ICT innovaties.
Challenge: KPN digitale sessies 4 of 5 nov (sluit inschrijving 21 okt)
KPN zoekt innovatieve ondernemers op de volgende uitdagingen:
Health & HR
Retail & Business management
Digitization
Tech, Smart Agri, API, Sustainable & Security
Challenge : Carre 17 nov –14.30-17.00 fysiek (sluiting aanmeldingen 3 nov)
Carré is op zoek naar producten en/of concepten die lokaal zijn en een mooi verhaal hebben dat past bij hun concept. (Gedroogd, vers en bevroren producten)