Back to All Events

Presenteren voor investeerders - Tweedaagse PIM-academy - Serie 3


Tweedaagse PIM-academy
Alle bouwstenen voor een overtuigende pitch en krachtig pitchdeck voor je eerste financieringsronde

Startupondernemers hebben vaak veelbelovende ideeën, maar investeerders zien niet altijd de kansen die zij hen bieden. Tijdens de tweedaagse PIM-academy geven we startupondernemers de tools om hun ideeën beter onder de aandacht te brengen van investeerders. Een scherpe pitch en krachtig pitch deck zijn onmisbaar voor het overtuigen van investeerders en het binnenhalen van extern kapitaal.

 

Vragen die we in deze twee dagen beantwoorden zijn:

·       Uit welke bouwstenen bestaat een pitch (deck)?

·       Wat is de juiste look & feel?

·       Hoe stem je een pitch deck af op de doelgroep?

·       Hoe leg ik de complexiteit van mijn idee begrijpbaar uit?

·       Hoeveel funding kan ik vragen en wat verwacht een investeerder ervoor terug?

·       Welke call-2-action is gebruikelijk?

·       Hoe zorg je dat je de aandacht trekt van investeerders?

·       Welke vragen kan ik verwachten van investeerders?

·       Hoeveel is mijn bedrijf eigenlijk waard?

·       Hoeveel aandelen moet ik weggeven?

 

Tweedaagse PIM Academy

Tijdens de twee dagen gaan startupondernemers in snelkookpansessies werken een pitch deck. De begeleiding begint echter al eerder. Vooraf ontvangt elke deelnemer namelijk al een aantal opdrachten en introductievideo’s, zodat iedereen goed voorbereid aan de slag kan. Deze voorbereiding is cruciaal om tijdens de sessies snelheid te maken, zodat elke ondernemer met extreme focus kan werken aan een perfect pitch deck en goed voorbereid op investeerders kan afstappen.

Het programma ziet er in hoofdlijnen zo uit:

 

Dag 1

08.30- 09.00- inloop

09.00- 09.30 – introductie PIM + ondernemers

09.30- 10.00 – doorlopen gehele flow pitchdeck

10.00- 12.00 – waarde propositie / product ( problem/solution)

12.00- 13.00 – lunch

13.00- 14.30 - Markt / Tam, Sam, Som / Tractie

14.30- 15.30 - Waardeketen

15.30- 16.00 – pauze

16.00- 17.00 – concurrentieanalyse

17.00-18.30 – diner

19.30-22.00 - tijd om te werken aan deck inclusief coaching

 

Dag 2

08.30- 10.00 – businessmodel 

10.00- 12.00 – Customer acquisition

12.00- 13.00 – lunch

13.00- 14.30 - funding need en bedrijfswaardering, aandelen, termsheet

14.30- 15.00 - financials

15.00- 16.00 - finaliseren pitchdeck

16.00- 19.00 – pitchen + feedback (+borrel)

 

 

Take aways

Na het traject weet je:

·       waar een pitch deck uit bestaat.

·       hoe je pitcht als een winnaar.

·       hoe je opvalt bij investeerders.

·       wat je bedrijf waard is of hoe je dit moet berekenen en onder bouwen.

·       waar investeerders opletten.

·       wat belangrijk is voor het weggeven van aandelen en waar je op moet letten.

·       welke vragen of opmerkingen je kunt verwachten van een investeerder.

 

Praktische informatie

Datum: wordt nader bepaald

Locatie: wordt nader bepaald

Kosten: 500 euro ex BTW / 400 euro ex BTW voor duurzame en circulaire bedrijven

Inclusief: Twee dagen lunch en 1 maal diner + borrel

 

Over de sprekers

Joost.png

Joost Reimert

Joost heeft sinds 2000 verschillende bedrijven opgezet en 2 exits gerealiseerd. Binnen zijn bedrijven heeft hij zich, naast de brede rol van ondernemer met name met business development en sales beziggehouden. Van idee tot eerste klanten tot eerste miljoen omzet! Vanuit zijn eerste bedrijf heeft hij veel ervaring in het opzetten en implementeren van shared services bij bedrijven. In het tweede bedrijf heeft hij veel ervaring opgedaan op gebied van samenwerking met technische/development teams. In de drie bedrijven is hij zowel actief (en succesvol) geweest met het aantrekken van kapitaal en de verkoop van ondernemingen. Hij is ruim 4,5 jaar betrokken bij ACE-incubator voor begeleiding in groei en financiering van startups en scale-ups.

 

Ellen Spithoven

Ellen is haar carrière gestart bij Unilever waar ze verantwoordelijk was voor merken als Ben&Jerry’s, Ola en Lipton. Ze weet precies hoe een corporate werkt en nog belangrijker hoe je hen aan boord krijgt. Ze heeft zich ontwikkelt op het gebiedt van Business development en sales. De afgelopen 2 jaar is ze werkzaam voor PIM Noord-Holland, waar ze startups ondersteunt bij het ophalen van financiering en het vinden van de eerste klanten. Daarnaast is ze programmanager voor Ready2scale waar ze ondernemers begeleidt om sneller op te schalen.

Pieter Versteijnen

Pieter heeft ruime ervaring als ondernemer en met business development. In 2019 heeft hij het ondernemerschap achter zich gelaten en is hij startup / scaleup consultant bij KplusV en PIM geworden. Hij heeft veel ondernemers geholpen met investor readiness en het aantrekken van financiering. Ook geeft hij trainingen en workshops in waardepropositie ontwerp, verdienmodellen en helpt hij ondernemers bij financieel modelleren. 

Previous
Previous
October 13

Rabobank x PIM - Ronde Tafel - ICT & Veiligheid

Next
Next
October 27

PLC: Effectief samenwerken met Corporates - serie 2