Programma PLC
PLC serie 1:
12 januari 2021: Deadline aanmelden om goed te kunnen matchen met innovatie vraagstuk corporate
21 januari 2021: Masterclass Corporate sales
28 januari 2021: Matchmaking day
Het PIM Launching Customer Platform bestaat uit de volgende onderdelen:
Deel 1: Masterclass Corporate Sales 14:00-17:00 uur
Tijdens de masterclass bereiden we je voor op het speeddaten met corporates. Sales bij grote bedrijfen (‘corporates’) werken vaak heel anders dan verkoop aan MKB en duurt vaak ook veel langer. Veel meer mensen zijn betrokken en iedereen heeft zijn eigen bevoegdheden. Wij trainen je op het vinden van de juiste mensen en stellen van de juiste vragen om het verkoopproces te versnellen. Hierbij maken we gebruik van de “Why Change” methodiek voor het voeren van betere verkoopgesprekken, waarbij het draait om de klantvraag in plaats van waarom jij beter bent.
Deel 2: Matchmaking day en Zakelijk Speeddaten 13:00-17:00 uur
Na een goede voorbereiding, komen we een week later bijeen voor de speeddatesessies met innovatiemanagers van corporates. Door de training kun je deze kans goed benutten.
Innovatie managers van corporates nodigen we uit voor een speeddate-event.
Vooraf introduceren we de deelnemende ondernemers en spreken de corporates hun voorkeur uit voor een ontmoeting uit. (maximaal 3 matches)
We bieden je tevens de mogelijkheid om een top 5 van bedrijven of type bedrijven te noemen waar je graag een introductie ontvangt. Mogelijk zit hier een bedrijf bij dat PIM in haar netwerk heeft.
Wij maken een schema, zodat elke corporate de ondernemers ontmoet waar ze interesse in hebben
Elke ondernemer heeft 15 minuten de tijd om de innovatie manager te overtuigen om een vervolgafspraak te maken
De innovatie managers geven altijd feedback aan de ondernemers na de kennismaking
Via mail bevestigen we het contact, zodat jullie zelf een vervolggesprek kunnen plannen.
PIM werkt samen met StartupAmsterdam Corporate Network. Dit is een groot netwerk van multinationals, zoals, Microsoft, KPMG, KPN, KLM, Tata Steel, Sales Force, Shopify, Snapchat, UMC en nog meer. We zijn sterk verbonden met een community van innovation managers, startup liaisons en betrokken ambassadeurs van verschillende sectoren. Samen vormen we een sterke speler in het Amsterdamse tech startup ecosysteem.
Take aways
Na het traject weet je;
Hoe je het verkoopproces kunt versnellen.
Hoe corporate sales werkt en waar je op moet letten
Wat je kunt doen om ervoor te zorgen dat gesprekken niet eindigen in non decisions.
Heb je nieuwe ingangen bij potentiele launching customers.
Praktische informatie
Locatie: nader te bepalen of online - mogelijk een combinatie tussen beide.
Kosten: 175 euro ex BTW per bedrijf
Deelnemende bedrijven moeten een link hebben met een van onderstaande sectoren en gevestigd in Noord-Holland.
Energietransitie & Duurzaamheid
Circulaire economie
Landbouw
Water & Voedsel
Gezondheid & Zorg
Veiligheid