PIM - provincie Noord-Holland
PIM helpt innovatieve MKB ondernemers met groeiplannen aan financiering
bg_02.jpg

BLOG

PIM houdt u hier op de hoogte.

Persbericht: Uitverkochte Koepel tijdens Kick-off PIM

Kick-off moment met de gedeputeerden. Fotocredits: Fotogenoten

Hoe kan ik succesvol ondernemen in een circulaire economie? Dat was gisteravond het thema tijdens het uitverkochte ondernemersevent in De Koepel en de kick-off van het Programma Investeringsgereed Innovatief MKB (PIM). Ruim 400 gasten kwamen hiervoor bijeen. Het evenement, georganiseerd door Provincie Noord-Holland en Rabobank, gaf de
bezoekers inzicht in financieringsmogelijkheden, maar ook volop inspiratie van ervaringsdeskundigen.

De avond werd geopend door gedeputeerden Jaap Bond en Jack van der Hoek van de provincie Noord Holland en directievoorzitter Jan Feenstra van Rabobank Haarlem en Omstreken. Beide partijen slaan met deze bijeenkomst en dit thema de handen in een. Helga van Leur, avondvoorzitter van het evenement, nam de gasten mee langs een panel met inspirerende ondernemers,  een team van experts en investeerders. Veel inspirerende ondernemers passeerde de revue en gaven hun visie op circulair ondernemen. Van een jong bedrijf zoals BuyBay, die retouraankopen van webwinkels ontvangt en opnieuw verkoopt tot het in 1916 opgerichte Gispen, die inmiddels koploper is in duurzaam en circulair meubilair.

Na een spetterend optreden van Dos Hermanos die een (W)rap-up maakte van de avond gingen de gasten kennis en inspiratie ophalen op het ondernemersplein en kon er volop genetwerkt worden. Naast de ondernemers en experts uit het panel namen ook partijen als Circus Circulair, Inholland en Haarlemvalley, Ace en KplusV hieraan deel.

Programma Investeringsgereed Innovatief MKB (PIM)
De bijeenkomst van gisteravond was de lancering van het Programma Investeringsgereed Innovatief MKB (PIM). Initiatiefnemer provincie Noord-Holland investeert via PIM in een duurzaam en innovatief midden- en kleinbedrijf. PIM zal innovatieve MKB-ondernemers met maatwerkbegeleiding ondersteunen met hun zoektocht naar passende financiering.  De provincie draagt zo bij aan een duurzame economie en aan een gezond en innovatief bedrijfsleven in Noord-Holland. Samen met partner Rabobank koos PIM met deze bijeenkomst voor het thema Circulair Ondernemen, want juist bij circulaire ondernemers zijn vernieuwende financieringsvormen nodig om plannen te realiseren.

Rabobank Ondernemers Impuls (ROI)
Rabobank Haarlem en Omstreken organiseerde het evenement vanuit het Rabobank Ondernemers Impuls (ROI), een afvaardiging van leden van de bank. Het ROI geeft kansrijke ondernemersinitiatieven een impuls. Hiermee wordt de Haarlemse economie bevorderd. Dit doet het ROI door kennis, contacten, creativiteit en kapitaal ter beschikking te stellen. Lilian Kranenburg van het Rabobank Ondernemers Impuls: “Deze bijeenkomst laat zien in hoeverre onze samenleving zich inmiddels inricht op een circulaire economie en hoe ondernemingen hun bedrijfsvoering hierop aanpassen. Met het Rabobank Ondernemers Impuls ondersteunen wij ondernemers graag op dit gebied”.

Verdere uitdieping in kenniscafés en voorlichtingsbijeenkomsten.
Het evenement in de Koepel was tevens de aftrap van een reeks van activiteiten in de regio Haarlem over het thema Circulaire Economie. Vragen en onderwerpen die daar behandeld kunnen worden, zijn gisteren opgehaald onder de bezoekers.

De eerste voorlichtingsbijeenkomst is op 20 november in Alkmaar. Aanmelden kan hier